معیشت، عبادت و آخرت در اسلام پیوستگی دارند/ جامعه مهدوی جامعه‌ای است که محروم و نیازمند نداشته باشد/ با عدالت‌خواهی به سمت جامعه مهدوی گام بر می‌داریم  

  نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه اداره اوقاف گفت: معیشت، عبادت و آخرت در اسلام پیوستگی دارند.
کد خبر: ۸۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 28 April 2020

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تقدیر از خدمات خیرین در حمایت از محرومان اظهار کرد: عمل به دستورات قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند است.

 

وی در ادامه به تشریح تفاوت جامعه مسلمان و غیر مسلمان در کمک به محرومان پرداخت و خاطرنشان کرد: در دین اسلام بین دنیا و آخرت، عبادت و بندگی و زندگی تفاوتی نمیگذاریم و همه را به صورت پیوسته در کنار یکدیگر می‌بینیم.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آیات قرآن، انسان متقی و مؤمن را کسانی معرفی می‌کند که نماز می‌خوانند و اهل زکات و انفاق هستند و اینگونه بین دین و دنیا پیوستگی ایجاد می‌کند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در مورد حلال بودن رزق و آثار آن بر اعمال عبادی نیز در دستورات دینی تأکید شده است که اگر خمس دکمه‌ای از پیراهن پرداخت نشده باشد، نماز خواندن با آن حرام است و اینگونه اهمیت رزق نشان داده می‌شود.

 

وی بی‌نیازی افراد جامعه را یکی از شاخصه‌های جامعه مهدوی عنوان کرد و گفت: باید به سمت جامعه‌ای برویم که اگر خواستیم صدقه‌ای پرداخت کنیم، نیازمندی پیدا نکنیم و اگر عدالت در جامعه برقرار شود، به شاخصه‌های جامعه مهدوی نزدیک می‌شویم.

 

آیت‌الله عابدینی ریشه کن شدن فقر و محرومیت در جامعه را مستلزم برپایی قسط و عدل در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر عدالت در جامعه به صورت کامل برقرار شود، محرومیت ریشه کن می‌شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال تمام پیامبران را رسالت داد تا مردم به گونه‌ای هدایت شوند که خودشان برای قسط و عدل حرکت کنند و جامعه مهدوی چنین ویژگی‌هایی دارد.

 

وی بیان کرد: قوی‌ترین تشکیلات مردمی در جامعه ما، مساجد هستند که در دنیا نظیر ندارند و این تشکیلات به صورت امامت و امت اداره می‌شود که جامعه ما را نسبت به جوامع دیگر برتری داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار